A vásárlók egyre igényesebbek, amikor egy termék vagy szolgáltatás kiválasztását végzik, rengeteg finom részletre terjed ki a figyelmük, minden felé érdeklődnek a kiszemelt vásárfia minőségéről. A direct marketing egy olyan közvetlen, személyes kapcsolatot képes kialakítani a vásárló és az eladó között, amely során teljesen felszabadultan megbeszélhetik a kínált termék előnyeit és hátrányait. Ennek az eladási formának több vállfaját is használják, a lényeg többnyire a személyes megismerésen alapul.

Óriási előny az, hogy a felkínált termékről bármit megkérdezhet a vásárló és kételyeit azonnal felbomlasztja a szakértők válasza. Nagyon helytelen a direct marketing eladásban, ha olyan személyekkel kínálják a termékeket vagy szolgáltatásokat, akik nem rendelkeznek megfelelő képesítéssel és nem tudnak válaszolni a vásárlók által felhozott szakmai kérdésekre. Az ilyen típusú üzletkötésnek nem minden kapcsolatnak vásárlás a vége, többnyire minden tizedik megkeresés sikeres, de a személyes kapcsolat révén egy későbbi potenciális vásárlót szerez az eladó.